Fem saker att tänka på när du söker nytt kontor på kontorshotell
Vad du ska tänka på när du ska hyra kontor på kontorshotell är framförallt att identifiera behoven så att du vet vilka krav kontoret behöver uppfylla. Vi ska här gå igenom viktiga saker att inte missa när du söker nytt kontor så att du lättare kan hitta kontor i och kring Malmö på våra kontorshotell.
Hur stort företaget är och vilka förändringar som är på gång
Det är inte bara det aktuella antalet arbetsplatser som är viktigt att tänka på när du söker nytt kontor. Fundera också över hur planerna ser ut de närmsta ett till tre åren. Kommer företaget att expandera med fler anställda eller ska företaget eventuellt skalas ner? Utifrån det behöver du undersöka möjligheterna för att hyra till fler eller färre kontor i samma lokaler eller om du behöver ett fördelaktigt hyresavtal så att det är möjligt att flytta när tiden är inne.
Centralt läge, parkeringsmöjligheter och närhet till kommunikationer för kontorshotell i Malmö
Att hyra ett kontor på kontorshotell i Malmö i centralt läge kan vara lite dyrare men det kan vara en stor fördel om du och eventuellt anställda pendlar till jobbet, cyklar eller går. Glöm inte bort att fundera över hur kunderna tar sig till ditt företag. Att ha tillgång till bra parkeringsmöjligheter är en fördel om du behöver packa med saker vid kundbesök eller om kunderna behöver ta med sig många eller stora saker till ditt företag.
Väljer du istället att hyra kontor på något av våra kontorshotell i Lund har du ändå närheten till Malmö och Köpenhamn för både anställda och kunder.
Behöver du eget kontor eller kan du tänka dig att dela?
Det här styrs mycket beroende på vilken slags verksamhet du bedriver och hur du jobbar tillsammans med andra. Om du och de du delar kontor med ofta behöver prata i telefon samtidigt kan det vara bra att fundera över om du behöver ett eget kontor. Det kan också vara en fördel med eget kontor om du ofta har kundbesök eller om du alternativt kan lösa det med ett mötesrum istället.
Finns det inga direkta anledningar till eget kontor kan det vara ganska trevligt att dela utrymme. Ni kan då även ha nytta av situationen som att bolla idéer med varandra eller bara få en lite mer social arbetsmiljö.
Fullt möblerade, utrustade kontor och möteslokaler
Att hyra fullt möblerade och utrustade kontor samt möteslokaler kan vara lite dyrare i hyreskostnader men det kan vara värt bekvämligheterna och kan faktiskt löna sig på sikt kostnadsmässigt. Både möbler, teknisk utrustning, WiFi och allt annat du behöver kostar att både köpa in och underhålla.
Framförallt kan det kännas väldigt bekvämt att slippa tänka på att allting finns och fungerar och du kan istället lägga den tiden på din verksamhet för att tjäna pengar.
Arbetsmiljö, kreativitet och fokus
När du väljer kontor behöver du känna efter att det känns som en trivsam arbetsmiljö. Kontoret och eventuella gemensamma utrymmen behöver kunna stimulera din kreativitet om du behöver det i ditt arbete. Där behöver också finnas utrymme för att kunna sitta koncentrerat för att hålla fokus om dina arbetsuppgifter kräver det.
Bilder kan berätta väldigt mycket men innan du skriver på något hyresavtal är det viktigt att i alla fall göra ett besök för att känna efter.
Behöver du hyra kontor i eller i närheten av Malmö?
När du har tänkt igenom vilka behov som finns för ditt företag eller om du har kommit på fler frågor kring att hyra kontor i Malmö är du välkommen att kontakta oss. Vi hjälper dig att hitta lediga kontor på våra kontorshotell i Malmö och Lund. Det finns kontor och mötesrum i olika storlekar anpassade efter olika behov. Kontakta oss gärna för mer information så berättar vi mer om vilka valmöjligheter som finns.